WHAT AM I AFRAID OFF??

by - 3:44 PM

Assalamualaikum semua..nampaknya hari ini saya ada sedikit masa untuk meng-update sedikit sebanyak post.. maklum lah..tiba-tiba banyak pula hal mau dibuat... hahah.. jangan ingat hakak hilang idea untk update entri ya uollss... idea banyak, cuma masa saja tiada ..aduhhh... busy...busy..busy... busy plan itu ini..

So, hari ini kita akan bercerita pasal “APA YANG SAYA TAKUT?”...

Hmmm...cerita pasal takut-takut nie, memang banyak benda yang saya takut.. alaaa.. kalau nak list-kan, memang penuh semacam novel lah blog saya nie. Hahaha... Ok.. jangan buang masa...check it out uollss..


1. ULAR.

Ok guys... memang lah majoriti manusia takut ular kan..?? yess... saya nie bukan setakat takut, saya fobia sekali kat ular nie... saya tengok wajah-wajah ular tu pun lemah semangat dah... Dan saya sangat sensitive dengan ular atau pun dengan kehadiran ular... dah berapa kali saya bising ada ular biar pun saya rasa ular tu baru dalam perjalanan ke tempat saya.. haha.. Dan binatang nie memang benda yang paling saya takut dalam hidup saya... ni, rating jeritan dia ni 15/ 10 >melebih-lebih<



2.Ketinggian.
Imej yang berkaitan

Saya seorang yang gayat...gayatttt.... takut tinggi tapi ada cita-cita pulak nak buat bungee jumping...hahaha.. saya rasa kalau saya buat benda tu organ saya semua tinggal kat atas platform dia, ...haha.. Saya memang tidak boleh lah tempat tinggi nie, kalau saya pergi tempat kawan saya di flat tingkat 4, saya tidak akan pegang apa-apa barang sebab semua benda kat tangan saya akan jatuh ke bawah.. Tapi kalau mau dibandingkan naik tempat tinggi atau pegang ular, saya lebih rela pergi naik bangunan tinggi.. doakan hakak uolls.. ni, rating jeritan dia ni 9/ 10...



3. Binatang-binatang???
Hmm.. maksud saya binatang-binatang tu kat sini ialah binatang yang dalam kategori jeritan ketiga paling kuat kalau terserempak dengan mereka. Al-contoh-nya, Lipas, cicak,Lipan, belalang, CACING, kura-kura, ulat gonggok, tikus, dan yang sama waktu dengan nya.. Cakap pasal cicak, semalam saya tengah makan malam macam biasa dengan family, tiba-tiba rasa macam ada benda sejuk di kaki. Saya punya teriak semua orang terkejut berenti makan....Astaghfirullahaladziim... Cicak rupanya kat kaki saya, nasib baik saya tidak pengsan..fuhhhh... ni, rating jeritan dia ni 8/ 10 jerrrr....hahahaha... 


4. Tempat Sempit.
Yes, memang saya takut tempat yang sempit-sempit, imaginasi mengatasi segalanya. kalau dah duduk dalam sempit, dah terbayang pula saya mati sesak nafas...Takut jadi macam FINAL DESTINATION.... hahah.. nie terlampau banyak tengok movie lah jadi macam nie. Hahaha.. by the way, saya memang serius tidak boleh duduk tempat yang sempit macam kotak, almari, terowong. Sebab dah pernah cuba masa kecil-kecil dulu dan saya hampir pengsan. Hahah.. nasib badan....



5. Ubat-Ubatan.

Dalam family saya, semua dah tau yang saya ni memang seorang gadis yang sangat takut minum, makan, telan ubat. Vitamin B-Complex pun saya tidak dapat telan.. pendek kata, semua jenis ubat-ubatan berbentuk tablet memang tidak lepas dari tekak saya. Sebab saya takut kalau saya telan tu ubat, dia menyangkut kat leher lepas tu saya tercekik..lagi susah.. hahaa... adoii.. Saya lebih rela di jarum daripada makan ubat... hahah.. tapi paracetamol saya berani makan. Sebab saya hisap jak dia macam gula-gula. haha... tahap penakut yang sangat teruk.




Ok lah semua... saya cerita sampai sini saja dulu, nanti ada masa saya sambung balik.. hahaha.. kalau saya cerita habis semua kat sini, nanti next time tiada bahan sda mau cerita.. haha.. kita simpan yang lain untuk masa depan..

Bubye uollsss...

You May Also Like

1 commest[s]

  1. hai ain datang singgah sini dan follow awak. salam perkenalan :)
    sincerely , farahain zfa

    ReplyDelete