Your Favourite Quotes..?? - nortaqifa abd shaidi

by - 4:25 PM

Assalamualaikum semua.. so, kita sambung lagi bercerita..bergossip dan berceloteh hari nie.. so, dalam gambar kat bawah nie, hari ini sep;atutnya, saya post pasal favourite quotes saya...
yeah.. Part nie bukan satu jak yang saya minat ..banyak tauuu..... hahah..



1. Practice does not make it perfect, practice make it permanent.
quotes nie betul-betul saya pegang dari dulu... setiap kali saya ikut pertandingan pidato, saya cuma cakap yang practive make it permanent.. buktinya.? Banyak kali pun saya berlatih, saya tidak da;;pat jadi perfect.. Saya berlatih banyak kali apa yang saya dapat cuma latihan saya tu kekal dan Alhamdulillah sampai ke hari pertandingan saya dapat maintain kan cara penyampaian saya malahan saya rasa lebih bersemangat.. Kalau mau jadi perfect tu susah sikit sebab tiada apa yang cukup sempurna... tapi jangan risau uolls... saya masih percaya dengan Practice makes perfect... hahaha..

2. Pelaut unggul tidak datang dari lautan yang tenang...
Ini memang betul, ada pernah nampak seorang pelaut unggul datang dari swimming pool..??? berlatih lawan ombak kat swimming pool kah macam mana.?? hahah.. so.. Adik-adik yang belajar, ingatlah, tiada orang yang berjaya automatik.. semua nya kena haringi cabaran ..bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian.. Tiadanya orang lahir terus genggang ijazah... ini bukan filem 3 Idiots gaissss... *indahnya pemandangan rumput-rumput jagung*




3. Stars cant Shine without darkness..
Kalau kita tengok logik nya di situ, yesss.. memang sangat-sangat logik... ada orang suka tengok bintang tapi takut kegelapan... Sedar lah, kegelapan tu yang membuat bintang kelihatan bersinar.. kalau kamu tunggu bintang bersinar di siang hari, boleh lah ambil bantal dan sambung bermimpi... Jadi di sini kita dapat kesimpulan yang, cabaran dalam hidup kita merupakan satu fasa yang membuatkan kita lebih bersinar, lebih kuat dan yakin macam bintang... wahh..apa aiii mengarut ni...


4. Betulkan yang biasa, biasakan yang betul.
Ini, ini, ini banyak ni... kita dengar saja, kita boleh tau apa maksud dia kan..??? apa benda yang biasa kita buat, kita cuba perbetulkan.. Kita selalu lewat-lewatkan solat?? Kita betulkan, sebelum azan ambil wudhu', solat tepat pada waktunya... dan bila dah betul cara kita, Kita biasakan pula, jangan lah hangat-hangat tahi ayam... 3 hari jak buat, lepas tu lupa sudah... jangan sahabat!!... Dah betul,cuba biasakan... orait.??


5. Exellence is not being the best.. It is doing your best.!
Ini susah lah mau cari hari ini. Orang pergi exam mau belajar dapat markah tinggi sebab mau kalahkan markah kawan meja sebelah..??? sebab mau bersaing dengan cousin..??? sebab mau bersaing dengan anak jiran.??? No..kita tidak boleh puaskan hati orang.. Kita belajar dan buat bersungguh-sungguh untuk diri kita, untuk banggakan ibu ayah... buat untuk bersaing.. Ingat dapat hadiah kah bersaing dengan anak jiran uolls..??? hahah...


Ok lah.. sampai sini jak..sebab kalau saya list semua quotes, boleh buat novel 1000 muka surat... hahah... next will be...auhhh.. my worst habit...aduhaiii... stay tuned gaisss...

You May Also Like

2 commest[s]

  1. Semuaaaa quotes Ni bagi sya motivation betul! :)

    http://www.mylittlestoryi.blogspot.my/

    ReplyDelete