Doa Pengsan..

by - 12:42 PM

Pengsan..?? siapa-siapa pun boleh pengsan kan..so apa yang kita perlu buat selain renjiskan muka si Pengsan guna air..??
Berdoa..?? exactly...!..ByTheWay..Assalamualaikum semua... hari nie kita cerita pasal pengsan..jangan ada yang pitam sudah lah..hahah..
Okay... Biar saya cerita sikit..  masa tu saya form 5, kena-kena pula time exam pertengahan tahun...

saya jawab paper EST - English for Science and Technology...macam biasa..dengan tangan yg menggeletar sebab gelabah...dengan mata yang rasa macam mau pejam..dengan mineral water yang penuh...saya jawab..tapi awas..penuh yakin..hahah..
Masa cegu umumkan yang kami cuma ada 30 min lagi untuk menjawab.. saya punya lah kelam kabut sebab banyak part and section lagi belum jawab..haha..
Tiba-tiba cikgu Hasz masuk...

"Taqif..mana si Taqif..??" dan seperti yang di jangka..semua menoleh dekat saya sambil menunding jari... saya buat apa lagi..senyum jak lah...awkward pula..hahha...

"Ya, saya cikgu" menjawab sambil berdiri...

"Sini kau Taqif..ikut cikgu cepat..!! Adik kau pengsan tu..cepat...!"
DOUBLE-WHAT...!!??? saya tidak percaya sebenarnya yang adik saya pengsan..sebab setahu saya dia tu seorang  yang kuat...
Kertas exam saya tinggal macam tu jak..
Saya pergi kat adik saya..betul..! dia tidak sedar..saya marah..saya nangis sudah suruh dia sedar masa tu...saya peluk. pun dia tidak sedar....yess..memang kami kadang gaduh..tapi keadaan dia masa tu memang betul-betul buat hati saya macam di cencang...sedih...
Dalam situasi begini apa yang perlu saya buat..??

datang lagi satu cikgu ,.. dia baca-baca ayat... tidak lama lepas tu adik saya sedar.. ALHAMDULILLAH...



dia cakap ini doa orang pengsan..dengar dan tulis..

Baca :-Alfatihah 1x ....dan ayatul kursi 3x..selawat syifa 3x..kemudian baca Surah An-nisa ayat 164...-Wakallamallahu Musa Taklimaa- 3x

In Shaa Allah, boleh membantu sedikit sebanyak dalam situasi macam tu.. Lepas, tu classmates adik saya tolong jaga adik saya..saya masuk kelas balik exam..

Fine...! saya cuma ada masa 5 minit dan tambahan lagi 5 minit..kamu rasa 10 minit tu cukup kah..??? hahaha.. Hello..essay saya baru 2 perenggan okay....hahah..

So, Kawan-kawan sekalian, semoga entri kali ini bermanfaat buat semua...
takut info yang saya bagi salah..?? 
tidak apa..boleh rujuk di google..hahha.. MR Google kan ada... 

OKlah..sampai di sini saja ya...Assalamualaikum semua..

You May Also Like

0 commest[s]