Segmen: Join Bloglist Ain bulan Nov - Dis!!!

Saturday, October 31, 2015,6:34 PM | 5 Comment

• بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ •

ok hai..hari nie ifa mau join pla segmen yang di anjurkan oleh akak comel kita nie...Ain Zuhairi...


setiap segmen mesti ada syarat nya kan..???so..segmen nie pun ada syarat nya..xsusah ...senang jak..
cekedot...

Follow blog dia..
Like fanpage dia..
Buat entry > Segmen: Join Bloglist Ain bulan Nov - Dis!!!
Letak banner mamcam kat atas tu kat blog korang..
Tag sorang kawan tuk join this segmen..
Tarikh tutup dia 5 November 2015..

Ok kan..??so..jom lah sama2 memeriah kan segmen nie.. we-heee~~~~...
So..secara rasminya ifa join segmen nie..BISMILLAHIRAHMANIRAHIM.




Read more ...
Yang Benar : NORTAQIFA ABD SHAIDI | A SABAHAN BLOGGER

Selawat Burdah....

Thursday, October 29, 2015,10:14 PM | 2 Comment

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

hye semua.. ok hari nie ifa mau kongsi pula pasal lirik SELAWAT BURDAH...yeahh.. ifa suka selawat nie sebab..setiap kali adik-adik sepupu ifa mau tidur... mesti ifa pasang kat fon..bagi diorang dengar...lepas tu diorang ikut nyanyi-nyanyi kejap.. then tertidur....dah memang bijak sangat budak zaman sekarang nie.. adik sepupu ifa umur 3 tahun dan 1 tahun tu boleh dah selawat..ALLAHU AKHBAR....

so ifa kongsi kan nie antara salah satu benda yang wajib adik-adik ifa dengar setiap hari...


Maula ya Sali wasallim da iman abadan abadan

Ala habibie ka khairin khali kulli mili mili min



Maula ya Sali wasallim da iman abadan abadan

Ala habibie ka khairin khali kulli mili mili min




Amina ta ja kuriji ranim bi li

Bibib salamin

Madad ta daa anjaraa min muklaji fidamin



Maula ya Sali wasallim da iman abadan abadan

Ala habibie ka khairin khali kulli mili mili min



Maula ya Sali wasallim da iman abadan abadan

Ala habibie ka khairin khali kulli mili mili min



Amin tazaa ruijii ranim bihii mili salamin

Mazat tara manjara min mukladin fidamin



Maula ya Sali wasallim da iman abadan abadan

Ala habibie ka khairin khali kulli mili mili min



A habbatirirh arritu mir ril kaikar tebatin

wal aw baqa haa barqu firr fil zalmaine bin idamin



fa baini aina ka him kunta furka ha bara

wa malika mikail mutas safir ya hamini





fa baini aina ka him kunta furka ha bara

wa malika mikail mutas safir ya hamini





Maula ya Sali wasallim da iman abadan abadan

Ala habibie ka khairin khali kulli mili mili min



Maula ya Sali wasallim da iman abadan abadan

Ala habibie ka khairin khali kulli mili mili min


So..akhirulkalam...assalamualaikum wbt... cewahhhh...



Read more ...
Yang Benar : NORTAQIFA ABD SHAIDI | A SABAHAN BLOGGER

Himpunan Doa Harian-#2 (Amalan Sehari-hari)

Monday, October 26, 2015,7:47 PM | 1 Comment
                       
                      السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Hai... Bismillahirahmanirrahim.. Alhamdulillah sebab masih diberi kesempatan untuk berkongsi informasi dengan sahabat semua....
ifa harap perkongsian yang ini pun dapat memberi sedikit sebanyak manfaat kepada semua penbaca...



1.DOA KETIKA HENDAK TIDUR

BISMIKAL LOOHUMMA AHYAA WA AMUUTU 

Artinya:
Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan aku mati.







2.DOA KETIKA BANGUN TIDUR.



AL HAMDU LILLAAHIL LADZII AHYAANAA BA'DA MAA AMAA TANAA WA ILAIHIN NUSYUUR


Artinya:
Segala puji bagi Allah yang telah menghidupkan kami sesudah kami mati (membangunkan dari tidur) dan hanya kepada-Nya kami dikembalikan





3.DOA KETIKA MEMASUKI KAMAR MANDI



ALLOOHUMMA INNII A'UUDZUBIKA MINAL KHUBUTSI WAL KHOBAAITSI 


Artinya: 
Ya Allah, aku berlindung dari godaan syetan laki-laki dan syetan perempuan






4.DOA KETIKA KELUAR KAMAR MANDI


GHUFROONAKAL HAMDU LILLAAHIL LADZII ADZHABA 'ANNIL ADZAA WA 'AAFAANII 

Artinya: 
Dengan mengharap ampunanMu, segala puji milik Allah yang telah menghilangkan kotoran dari badanku dan yang telah menyejahterakan.





5.DOA KETIKA HENDAK MAKAN


ALLOOHUMMA BAARIK LANAA FIIMAA RAZAQTANAA WAQINAA 'ADZAA BANNAAR


Artinya :
Ya Allah, berkahilah kami dalam rezeki yang telah Engkau berikan kepada kami dan peliharalah kami dari siksa api neraka.






6.DOA SESUDAH MAKAN


ALHAMDU LILLAAHIL LADZII ATH'AMANAA WA SAQOONAA WA JA'ALANAA MUSLIMIIN


Artinya :
Segala puji bagi Allah yang telah memberi makan kami dan minuman kami, serta menjadikan kami sebagai orang-orang islam.






7.DOA KETIKA MEMASUKI MASJID

ALLOOHUMMMAF TAHLII ABWAABA ROHAMTIKA


Artinya :
Ya Allah, bukakanlah bagiku pintu-pintu rahmat-Mu






8.DOA KETIKA KELUAR MASJID


ALLOHUMMA INNII AS-ALUKA MIN FADLIKA


Artinya :
Ya Allah, sesungguhnya aku memohon keutamaan dari-Mu






Terima Kasih Kepada Kump. Doa Anak2... semoga perkongsian ini bermanfaat buat semua..InsyaAllah...
So..ifa mau undurkan diri dengan lafaz Assalamualaikum WBT ....






Ya Allah! Berilah shalawat kepada Muhammad dan keluarga Muhammad, sebagaimana Dikau telah member shalawat kepada Ibrahim dan keluarga Ibrahim, dan berilah berkat kepada Muhammad dan keluarga Muhammad, sebagaimana Dikau memberi berkat kepada Ibrahim dan keluarga Ibrahim. Di dalam alam semesta ini hanya Dikau sahajalah Yang Maha Terpuji lagi Maha Mulia!









Read more ...
Yang Benar : NORTAQIFA ABD SHAIDI | A SABAHAN BLOGGER

Himpunan Doa Harian-#1 (Tolak Sihir dan Santau)

Sunday, October 25, 2015,8:27 AM | Comment

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Dengan lafaz Bismillahirrahmanirahiim...ifa mula kan perkongsian ini dengan penuh rasa rendah hati...Allahu Ahkhbar...Di bawah nie adalah senarai doa-doa penolak sihir atau santau...so..
jom lah ambik pensil ngan nota.. salin nie..hahah.....


1.DOA MENGUSIR JIN DARI RUMAH

Hendaklah dibacakan sebanyak 3 kali doa ini di dalam rumah yang anda terasa ada gangguan jin dan syaitan.
Terjemahannya:
Wahai Ifrit (Golongan Jin) aku peringatkan kepada kamu dengan sumpah yang dibuat oleh Nabi Sulaiman kamu keluar dan nyah dari rumah aku dan aku peringatkan juga kepada kamu jangan sesekali kamu menyakiti ahli rumah ini.



2.DOA SELAMAT DARI GANGGUAN MANUSIA, JIN DAN IBLIS.
inna rabbee AAala kullishay-in hafeeth

Maknanya:
Sesungguhnya Tuhanku Maha Pengawal dan Pemulihara tiap-tiap sesuatu.

in Sha Allah dengan izinNya dengan mengamalkan ayat dari penghujung surah Hud ayat 57 dapat memelihara kita sebaik-baiknya.



3.DOA BENTENG SANTAU/SANTAU ANGIN/SANTAU TUJU

Doa yang baik diamalkan sebelum keluar rumah, berada di restoran makanan ditempat yang disyaki pernah banyak berlaku kes-kes santau terutama di hentian rehat.

Mulakan dengan selawat 3x, baca Bismillah dan bacalah doa ini dan insha Allah dipeliharaNya dengan sebaik-baikNya.

Waqadimna ila maAAamiloo min AAamalin fajaAAalnahu habaan manthoora

Terjemahannya:
Dan Kami tujukan perbicaraan kepada apa yang mereka telah kerjakan dari jenis amal (yang mereka pandang baik), lalu Kami jadikan dia terbuang sebagai debu yang berterbangan.




4.DOA SUPAYA TIDAK DIIKUT OLEH HANTU SYAITAN KETIKA BALIK MALAM SELEPAS HABIS KERJA-BALIK DARI KUBUR/BALIK DARI HOSPITAL.

jika kaki anda kotor, basuh dahulu. Kemudian bacalah 3 Qul dan diikuti dengan doa ini. Iaitu doa melepaskan diri dari diikut oleh hantu syaitan yang dilaknat. Jika tidak dibaca, ia akan sentiasa berdamping dengan anda kemana sahaja anda pergi kecuali anda berada dalam masjid atau ketika hendak solat.

In kullu nafsin lamma AAalayha hafith

Maksudnya:
Tiada sesuatu diri juapun melainkan ada malaikat yang menjaga (keadaannya serta menyimpan catatan mengenai segala bawaannya).



5.DOA ELAK SIHIR TAFRIQ (PEMISAH SUAMI ISTERI).

Dari Jabir RadhiyaALLAHu berkata: RasululluLLAH SAW bersabda:


"Sesungguhnya Iblis meletakan singgahsananya di atas air, kemudian ia mengirim pasukannya. Serendah-rendah mereka adalah yang paling besar dalam melakukan godaan/gangguan. Seorang dari mereka berkata “saya telah melakukan perkara ini dan itu”, maka berkata Iblis “kamu tidak melakukan apa-apa”, Kemudian seorang lagi datang dan berkata “Saya tidak meninggalkannya (manusia) sehingga saya pisahkan antara suami dan isterinya”, Iblis berkata “Ya, kamulah (yang betul hebat)” (Riwayat Muslim)


Amalkan ketiga-tiga ayat ini setiap kali selepas solat wajib. Mohon padaNya supaya dipelihara dan dilindung oleh niat jahat orang.

Ayat Doa 1.


Maksudnya:
Setelah mereka campakkan (benda-benda itu), Nabi Musa berkata: "Apa yang kamu datangkan itu, itulah sihir sesungguh Allah akan mendedahkan kepalsuannya (dengan mukjizat yang dikurniakanNya kepadaku) sesungguhnya Allah tidak akan menjayakan perbuatan orang-orang yang melakukan kerosakan. (Surah Yunus ayat: 81)



Ayat Doa 2.


Maksudnya:
Tidak ada sesiapapun selain Allah yang dapat menahan atau menghapuskan huru-hara "hari kiamat" itu. (Surah Najm: ayat: 58)



Ayat Doa 3.


Maksudnya:
Dialah Yang Awal dan Yang Akhir, Yang Zhahir dan Yang Bathin; dan Dia Maha Mengetahui segala sesuatu. (Surah Al-Hadid: ayat: 3).


Yakinlah segala yang berlaku adalah atas izin Allah SWT. Bukan bomoh atau syaitan yang berkuasa menentukan sihir ini. Perbuatan yang baik diminta, syurga balasannya. Perbuatan yang jahat dipohon, neraka tempatnya.



6.DOA PENAWAR SIHIR DARI JAUH KEPADA AHLI KELUARGA YANG DISIHIRKAN.

Dimulakan bacaan sebaiknya dengan Al-Fatihah, Ayatul Kursi dan surah-surah berikut dibawah.


DOA (1)

Maksudnya:
"Dan Kami tujukan perbicaraan kepada apa yang mereka telah kerjakan dari jenis amal (yang mereka pandang baik), lalu Kami jadikan dia terbuang sebagai debu yang berterbangan."



DOA (2)

Maksudnya:
"Wahai umat manusia! Sesungguhnya telah datang kepada kamu Al-Quran yang menjadi nasihat pengajaran dari Tuhan kamu dan yang menjadi penawar bagi penyakit-penyakit batin yang ada di dalam dada kamu dan juga menjadi hidayat petunjuk untuk keselamatan, serta membawa rahmat bagi orang-orang yang beriman."



Semoga perkongsian ini bermanfaat buat semua... InsyaAllah...so...lepas nie ifa kongsi kan sekali doa-doa yang lain ya..

tak lupa credit kepada ResepiRahsiaku

.Assalamualaikum wbt semua...

SUBHANALLAH ....WALHAMDULILLAH..WALA ILLAHA ILALLAH..ALLAHU AKHBAR..
ASTAGHFIRULLAHALADZIIM..




Read more ...
Yang Benar : NORTAQIFA ABD SHAIDI | A SABAHAN BLOGGER

SEGMEN JOM TAMBAH FOLLOWER by JMBELOG

Saturday, October 24, 2015,3:51 PM | 16 Comment

• بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ 

ASSALAMUALAIKUM WBT





#JOMTAMBAHFOLLOWER
#JMBELOG

ok..kali nie segmen nie pla ifa ikut..hehehe...kepada rakan blogger yg lain..jom lah join.. ifa tengok macam meriah jak segmen nie...weheeeee...

Follower ifa sekarang :: 13orang


Read more ...
Yang Benar : NORTAQIFA ABD SHAIDI | A SABAHAN BLOGGER

Iman Mutiara by Raihan

,10:56 AM | Comment
• بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ 

ok..kali nie ifa nak letak pasal fav song ifa pula..weheee...

iman adalah mutiara...
di dalam hati manusia...
yang meyakini ALLAH
MAHA ESA... MAHA KUASA...

tanpamu iman bagaimanalah...
merasa diri hamba padaNYA...
tanpamu iman bagaimanalah...
menjadi hamba ALLAH yang bertaqwa...

iman tak dapat diwarisi...
dari seorang ayah yang bertaqwa...
ia tak dapat dijual-beli...
ia tiada di tepian pantai...

walau apapun caranya jua...
engkau mendaki gunung yang tinggi...
engkau berentas lautan api...
namun tak dapat jua dimiliki...
jika tidak kembali pada ALLAH...

iman adalah mutiara...
di dalam hati manusia...
yang meyakini ALLAH
MAHA ESA... MAHA KUASA...

tanpamu iman bagaimanalah...
merasa diri hamba padaNYA...
tanpamu iman bagaimanalah...
menjadi hamba ALLAH yang bertaqwa...

[ iman mutiara lyrics found on http://lyrics.my ]
iman tak dapat diwarisi...
dari seorang ayah yang bertaqwa...
ia tak dapat dijual-beli...
ia tiada di tepian pantai...

walau apapun caranya jua...
engkau mendaki gunung yang tinggi...
engkau berentas lautan api...
namun tak dapat jua dimiliki...
jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

jika tidak kembali pada ALLAH...

credit:lyric.my
Read more ...
Yang Benar : NORTAQIFA ABD SHAIDI | A SABAHAN BLOGGER

Yaya Yuki Nak Cari Bloglist #1st Segmen

,10:44 AM | Comment
• بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ 

Assalamualaikum.. jom lah kita sama-sama join segmen yang dianjurkan oleh sahabat kita yang sorang nie... akak YAYA YUKI nama nya...
syarat yang dia tetapkan tu senang jak...
just follow blog dia and then letak url blog korang kat komen box dia... then ..im done...
dah buat semua...hihihi.. ok lah... ifa undur diri dengan lafaz  Assalamualaikum wbt... 


Read more ...
Yang Benar : NORTAQIFA ABD SHAIDI | A SABAHAN BLOGGER

Apa Salah Manusia Ini..??BOIKOT ISRAEL

,10:16 AM | Comment
• بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ 

Perhatian..gambar di bawah nie memaparkan kekejaman rejim zionis tentera Israel kepada rakyat muslim di palestine...

AL FATIHAH




Sebenarnya banyak lagi gambar.. tapi ini jak yang ifa dapat masukkan ..sebab yang lain memang ifa tak syorkan korang tengok... memang kejam.. Seriously KEJAM.....biarpun majoriti korang sudah nampak di Facebook...

di bawah nie antara apa yang di jelaskan oleh gambar tu...

Setidaknya jika kita tak bisa membelanya saat mereka dianiaya kita bantu lewat do'a.
Apakah kita hanya bisa duduk manis melihat keadaan mereka di layar kaca dengan segelas kopi dan cemilan makanan disamping nya...!
Sedangkan anak" disana tidak bisa tidur nyenyak dalam mipinya,,,,dan saudara kita berjuang dan mempertaruhkan jiwa dan raganya dalam mempertahankan agama الله,,,mempertahankan tanah warisan para nabi dan rasul.
AL AQSA yang menjadi saksi sejarah dalam peristiwa isra dan mir'aj kini mengiba dan meminta pertolongan kalian.
Relakah kalian jika AL AQSA di kuasi oleh kaum yahudi...!!?
Keadaan sekarang di AL AQSA sana sangat memprihatinkan.
Muslimah dipaksa untuk melepaskan jilbabnya oleh tentara israel,
Dan ada juga muslimah yang di tembak oleh 11 tentara israel hanya karena tidak mau melepaskan cadar nya.
Para pemuda dibantai,sebagian bangunan AL AQSA rusak karena ulah tangan tentara israel,dan kini masyarakat palestina tak dapat masuk AL AQSA karena dihalang oleh tentara israel,mereka terpaksa melakukan sholat di luar masjid.
dan banyak dari mereka yang syahid karena mencoba mempertahankan nya.
Apakah kita hanya bisa menggeleng kan kepala melihat semua ini....?
Setidaknya kita juga harus ikut berjuang.
Jika kita tidak bisa berjuang dalam perang,bantulah dengan doa.
Dan berikan lah rawatan kepada mereka yang terluka dalam perang nya.
Jika kita terpisah karena jarak yang jauh,percaya lah dengan bersatu jarak bisa kita tempuh.
Sebuah gambaran bahwa Seribu rupiah tak kan mengenyangkan perut mu,tapi seribu rupiah bisa membantu saudara mu.
Jika setiap orang rela dengan ikhlas mengulurkan seribu dalam satu indonesia sudah berapa banyak uang yang bisa kita berikan untuk membeli obat,selimut,dan kepentingan umum untuk saudara kita yang disana.
Dan untuk para lelaki,seribu tidak akan membuat mu kehilangan rokok.
Engkau sehari mampu untuk menyisakan 15000 ribu untuk satu bungkus,
Tapi kenapa engkau tak bisa menyisihkan untuk berobat saudara mu yang jelas " membutuhkan uluran tangan mu.
Kalau bukan kamu/kita,siapa lagi yang mereka harapkan bantuan nya....???
Buat para remaja indonesia,tidak kah tergugah hatimu untuk menolong mereka,,,,,,???
Israel kuat kerena mereka memiliki banyak senjata dan banyak dukungannya.
Sedangkan palestina siapa pendukungnya.....???
Misi ISRAEL ialah,,,,
"JIKA PALESTINA SUDAH DI KUASAI NEGARA" ISLAM LAH LANGKAH SELANJUTNYA YANG DI CARI "



Apa Salah anak-anak kecil nie sebenarnya...Ya Allah...
Kejam nya Israel....Sakit hati tengok diorang buat macam tu...Anak kecil di bunuh kejam..di sembelih...Para wanita dan gadis diperkosa kejam kemudian dibunuh...Para jejaka di sembelih secara *slowmotion*...Ya Allah..kita terluka di leher saja pun sudah meroyan kesakitan..ini lagi diorang yang di kerat lehernya secara perlahan...

kepada para gadis di luar sana...cuba anda semua renungkan...Hari tu ada gadis palestine yang di tembak di kepala dari jarak dekat oleh tentera Israel....
KENAPA..??
sebab tentera israel itu menggesa gadis itu untuk membuka tudung nya tapi gadis itu berkeras untuk melindungi Aurat nya.. Demi Allah.. dia sanggup mati daripada auratnya terdedah dan terlihat oleh lelaki ajnabi..

Tapi..cuba kita renungi amalan kita di sini.. sanggup mendedahkan aurat nya kepada umum...Wanita disana mati mempertahankan Aurat..yang disini berusaha menonjolkan segalanya...Sangat Berbeza..

Allahu Akhbar...besarnya dugaan hidup mereka di sana..sungguh tabah hati mereka.....Sedangkan kita disini baru diuji dengan sedikit pun sudah melenting..
jangan kata ujian daripada ALLAH SWT...Baru ditegur sikit pun dah melenting...meroyan di facebook..mengadu di wechat...tak pula mahu muhasabah diri...

Kadang.. ifa tertanya-tanya jua...
Kenapa Kes nie tidak di usulkan di PBB....Kenapa tiada negara besar yang boleh menghentikan kes nie..??
Kenapa diorang takut..?? even israel tu kecil jak..??

ohhh..i seee... sebab di belakang adik kecil.. mesti ada abg long besar..?kannn..?? di belakang israel mesti lah ada Amerika Syarikat.?? macam mana mau hentikan..kalau Amerika Syarikat yg kuasai PBB..??

Kalau macam tu..apa yang ifa harapkan...kita sama-sama lah doa tuk mereka..biarpun kita tak dapat turun perang ngan diorang....kita perang PSIKOLOGI ngan diorang...cara nya senang... kita sama-sama BOIKOT barangan keluaran ISRAEL LAKNATULLAH...


.::JOM BOIKOT PRODUK KELUARAN ISRAEL::.



Read more ...
Yang Benar : NORTAQIFA ABD SHAIDI | A SABAHAN BLOGGER

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © . All Right Reserved by NORTAQIFA